Resa FÅRfest i Kil 2020
8 mars, 2020
”Vi ska sy och vi ska klippa…”
15 mars, 2020

Årsmöteslördag i det soliga Smedsbyn

2020-03

Handvävare i Norr höll sitt 24:e årsmöte lördagen den 14 mars på trevliga Smedsgården i det soliga Smedsbyn .

Det kom 26 medlemmar till träffen men 13 ytterligare som anmält sig stannade klokt hemma pga det väldigt tråkiga Coronavirusläget i landet. Årsmötet innehöll förutom själva Årsmötesförhandlingarna även trevliga Ta-med-dig-temat “Småvävar” med många små fina dukar, små bildvävar, små vävda smycken och små väskor. Riktigt kul! Härliga utställningen “Krusiga Krusiduller” där Vävgruppen på distans med tema Hålkrus visar upp sina alster presenterades av deltagarna. Självklart innehöll dagen även en trevlig hantverksdel och den här gången handlade det om “Bussbroderier med Kukkola” (en favorit i repris från RÅM17). Under dagen röstade vi även fram de 3 bidrag som ska representera oss Handvävare i Norr vid RÅM20 på utställningen av rikstemat “Vävda dynor och skärvor i skön förening”. Självklart besöktes även Smedsbyns fina vävstuga under träffen!

Smedsgården i det soliga Smedsbyn

Snygg mattväv i Smedsbyns trevliga vävstuga.

Kukkoladräll i både stort och smått fanns i Smedsbyns vävstuga.

Ta-med-dig-temat Småvävar innehöll väldigt mycket fint.

Vi röstade bland en dryg handfull härliga bidrag på rikstemat “Vävda dynor och skärvor i skön förening”.

Dagen avslutades med det trevliga hantverkstemat “Bussbroderier med Kukkola”