Kvartalets väv i Västerbotten (jul-sept)-17

Årsmöte Februari 2016

Årsmöte den 27 Februari 2016
(bokslut 2015)
Så har vi gjort ännu ett bokslut.
Ett tjugotal kvinnor mötte upp i lokalen hos Vävhexorna i Torvalla.

Eftersom det var “semmeltid” blev det semla till kaffet. Vi hade många trevliga diskussioner runt bordet och vi tyckte vi hade haft trevliga och lärorika möten under året.

Det nya och roliga var Skytteln som startade våren 2015 hos Vävhexorna och som sedan reste vidare till Hammerdals vävstuga och som nu kommer till Strömsund den 16 april.Mycket inspirerande är det att få hälsa på i vävstugorna och träffa likasinnade och se alla dessa vackra vävnader och kanske kan man byta vävnotor med varandra. Om man vill anordna ett möte i Skytteln behöver man inte vara med i Väv Jämt Här, men vi hoppas att de upptäcker att de missar många trevliga upplevelser med att stå utanför. Vi tar gärna emot nya medlemmar.

Tre alster på temat Färgglatt blev framröstade att skickas till Riksårsmötet i Norrköping den 15-17 april.

Lillemor Isaksson

Gunilla Olsson

PS. Vävhexorna ordnar med buss till Strömsund den 16 april anmälan till Lilian Carlsson tel. 073-802 74 73 senast 11 april.

Glöm inte vårt möte med Stina Larsson i Sveg den 3 maj, vi försöker ev. hyra en buss till självkostnadspris och om det finns plats över så kan även någon vän få plats.DS

Vid penna och kamera
Solan